۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۷۶۷۶۸
دادستان کل کشور هشدار داد؛

سرمایه گذاری سنگین دشمن برای نفوذ در حوزه های علمیه| حوزویان هوشیار باشند

حجت الاسلام منتظری با اشاره به برنامه های متعدد دشمن برای ضربه به حوزه و نظام، نسبت به سرمایه گذاری سنگین دشمن برای نفوذ در حوزه های علمیه هشدار داد.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در همایش مبلغان اعزامی به سراسر کشور که عصر امروز در سالن اجتماعات فیضیه برگزار شد، با اشاره به آثار مکتب سازی امام حسین(ع) در مکتب تشیع اظهار داشت: از برکات و آثار ارزشمند نهضت امام حسین(ع) و خون پاک ایشان، روشن شدن راه پیروان مکتب حضرت و ایجاد فرصتی گران‌بها برای جهان تشیع است.

استفاده از فرصت تبلیغ برای بصیرت افزایی

دادستان کل کشور ادامه داد: در هیچ یک از کشورهای دیگر، چنین فرصت گران‌بها و زمینه‌های تبلیغی ارزشمندی برای انتقال مفاهیم صحیح وجود ندارد، این پیروان اهل‌بیت(ع) هستند که تحت لوای حضرت از چنین فرصتی برای بصیرت‌افزایی بین اقشار مختلف مردم استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به وظایف طلاب در عرصه‌های اجتماعی تأکید کرد: وظیفه مبلغان و طلاب علوم دینی این است که هرجا امکان نفوذ بود، باب نفوذ را بسته و راه‌های شیاطین جنی و انسی را مسدود کند، چراکه واکسینه کردن مردم در برابر هجوم دشمنان، وظیفه طلاب و مبلغان دین است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به آیه 61 سوره صف بیان کرد: مبلغان نباید مصداق این آیه باشند و به گفته‌های خود عمل نکنند، زیرا اگر مبلغ خودسازی نکرده باشد، یقینا گفتار او اثر نخواهد کرد.

خودسازی طلاب مقدمه لازم برای تبلیغ

وی با بیان این‌که طلاب در ایفای رسالت طلبگی و تبلیغ باید قبل از هرچیزی به خودسازی توجه کنند، گفت: اگر خودما منافذ شیطان را در خود مسدود نکرده و فریب شیطان را بخوریم، چگونه می‌توانیم جامعه را نسبت به خطرات دینی و فرهنگی واکسینه کنیم.

دادستان کل کشور تأکید کرد: دشمنان نظام اسلامی دقیقا در محاسبات خود، این نکته را دریافته است که حوزه علمیه خاستگاه نظامی است که 40 سال مانع استعمار او در منطقه شده و دشمنان را در راه خواسته‌هایش منکوب و ذلیل کرده است.

وی با بیان این‌که مبلغان و دانش‌آموختگان حوزه های علمیه باید مسأله نفوذ را جدی بگیرند، گفت: دشمنان برای این مسأله سرمایه‌گذاری فراوان کرده و سال‌ها برای این امر برنامه‌ریزی می‌کنند و باید اذعان داشت که برای نفوذ بین حوزویان سرمایه‌گذاری جدی کرده‌اند.

مصادیق نفوذ در جامعه و حوزه‌های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین منتظری یکی از مصادیق نفوذ را جاسوسی در محیط زیست عنوان و بیان کرد: نفوذی‌ها و جاسوس‌هایی که در عرصه محیط زیست ورود پیدا کرده بوند و برادران اطلاعات توانستند فعالیت‌های آنها را کشف کنند، با مطالعات کارشناسی شده و دقیق توانستند به اطلاعاتی دست پیدا کرده و به آمریکا و اسراییل منتقل کنند.

وی ادامه داد: وقتی برای مراکز امنیتی و اطلاعاتی ما این اندازه سرمایه‌گذاری می‌کنند، چگونه برای حوزه علمیه که خاستگاه انقلاب اسلامی است، سرمایه گذاری نکنند.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به راه‌های نفوذ دشمنان نظام برای آسیب رساندن به جایگاه رفیع حوزویان عنوان کرد: راه‌اندازی مکاتب جدید انحرافی با استفاده از معنویت گرایی یکی از راه‌های نفوذ در حوزه‌های علمیه است و بر طلاب و مبلغان لازم است که علاوه بر هشیاری نسبت به این مسأله، مردم را نسبت به خطرات چنین جریاناتی آگاه سازند.

وی با بیان این‌که پشت ‌پرده‌های جریاناتی همچون احمدالبصری یک جریان انحرافی و سیاسی است، گفت: ریشه این جریان در انگلستان است که نباید نادیده گرفته شود.

برنامه‌های دشمنان برای نفوذ در حوزه

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دشمنان برای نفوذ در حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی، آلوده کردن آنها به اعمال منافی عفت است و یکی از مهمترین ابزار آنها برای رسیدن به این هدف، استفاده از فضای مجازی و کانال های گمراه کننده است.

وی افزود: آلوده کردن به مسائل مالی و سلب هویت انقلابی گری یکی دیگر از ابزار دشمن برای نفوذ در حوزه‌های علمیه است، هدف دشمن بی‌تفاوتی مردم نسبت به امور مهم و حیاتی نظام، از جمله مسأله ولایت فقیه است.

دادستان کل کشور با بیان این‌که نظامی که همیشه متکی به مردم خود بوده است را می‌خواهند از پشتوانه محکم مردمی خود جدا کنند، گفت: باید توجه داشت که اگر بخشی از عملکرد دولتمردان و افراد قوای سه گانه دارای اشکال است، ربطی به نظام ندارد، بلکه عملکرد مسؤولان باید مورد نقد قرار گیرد.

وی درادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: امروز در جامعه مشکلات عدیده‌ای مشاهده می‌شود و متأسفانه برخی از این مشکلات برای مردم به شدت آزار دهنده است.

مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت دولتمردان است

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تأکید کرد: بخش اعظمی از این مشکلات ناشی از سوء مدیریت یا ضعف مدیریت اقتصادی و سیاسی دولتمردان است و روشن است که مشکلاتی مانند رشوه و اختلاس ربطی به تحریم‌ها یا فشارهای آمریکا و اسراییل ندارد.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد و در اخبار و صحنه‌های مختلفی به ما می‌رسد، این است که دشمن از این مشکلات درونی سوء استفاده کرده و بر امواجی که توسط دولتمردان ایجاد شده است، موج سواری می‌کنند.

دادستان کل کشوربا بیان این‌که مسئولان دولتی با وجود جنگ اقتصادی، آرایش جنگی به خود نگرفته‌اند، گفت: اگر امروز جنگ اقتصادی در کشور به صورت جدی وجود دارد، ضروی است که تیم اقتصادی دولت نیز آرایش جنگی داشته باشد، که متأسفانه چنین امری وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین به تلاش قوه قضائیه در برخورد با متخلفان اشاره و بیان کرد: پرونده‌های مهمی در حال حاضر در قوه قضائیه وجود دارد و برای این قوه، تفاوتی بین مهره‌های بزرگ و کوچک وجود ندارد.

وی در پایان خطاب به مبلغان علوم دینی بیان کرد: در ایام تبلیغ ضمن این‌که دردهای مردم را می‌شنوید، باید توجه داشته باشید که دشمن به دنبال سلب اعتماد از مردم نسبت به نظام اسلامی، مأیوس کردن و قرار دادن آنها در مقابل نظام و انقلاب است، از این رو همراه با بیان اشکالات دولت و کشور، باید مراقب بود که اعتماد و امید مردم نسبت به نظام اسلامی تضعیف نشود./876/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات